افزایش احتمال وجود حیات در مریخ
فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

کارشناسان و دانشمندان علوم فضایی می گویند پیاده شدن انسان در مریخ ممکن است از آنچه تاکنون تصور می شد آسان تر باشد.

آنها روز دوشنبه ( ۲۸ سپتامبر) اعلام کردند رگه های سیاه رنگی که در فصل گرما روی شیب های سیاره سرخ به چشم می آید، از آب شور ناشی می شود.

پژوهشگران گفتند این کشف احتمال وجود نشانه های زندگی در سطح مریخ یا نزدیک آن را تقویت می کند و امکان فرود انسان را، که ناسا امیدوار است تا پایان دهه ۲۰۳۰ انجام گیرد، افزایش می دهد.

یک عضو تیم اکتشافی ناسا در مرکز پژوهشی ایمز در ایالت کالیفرنیا، در یک نشست خبری گفت آب در مریخ "ممکن است منبع مهمی برای کاشفان انسانی و ساکنان مریخ در آینده باشد، که هزینه فعالیت ها در سیاره سرخ را کاهش می دهد." او تاکید کرد مهم است در مورد منابع آب و میزان آن مطالعات بیشتری صورت گیرد.

مقامات ناسا گفتند پی بردن به این اسرار ممکن است زیاد طول نکشد، و با پیدا شدن نشانه های زندگی می توان پژوهش های بهتری انجام داد.

این نشانه ها در تصاویری که دوربین نیرومند "مدارگرد شناسایی مریخ» در سال ۲۰۱۱ میلادی برداشته و به زمین ارسال کرده است، مشاهده شد.

پژوهشگران در مقاله جدیدی می گویند دیگر منابع احتمالی آب در رگه های سیاه رنگ بر سطوح شیب دار مریخ، رطوبت در جو رقیق مریخ و یخ مذاب در سطح آن را شامل می شود؛ و مریخ نورد بعدی ناسا شامل ابزاری خواهد بود که برای یافتن منابع بومی مریخ تهیه شده است.

این وسیله، که "تجربه اکسیژن مریخ» نام دارد، نوعی فناوری است که دی اکسید کربن جو را به اکسیژن خالص و مونو اکسید کربن تبدیل خواهد کرد.

کارشناسان می گویند آب شاید مهمترین منبع برای کاشفان وساکنان فرضی آینده مارس باشد، و به این دلیل است که یافته های جدید برای کسانی که سفینه های سرنشین دار به آن را طرح ریزی می کنند، چنین هیجان انگیز است.

به گفته یک مقام ناسا "موضوع هیجان انگیز این است که ما در آینده ای نزدیک انسان به مریخ خواهیم فرستاد. آنها دانشمندانی خواهند بود که به جستجوی نشانه های زندگی بر خواهند آمد، و همچنین قادر خواهند بود در آنجا زندگی کنند."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 9846
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1